إسرائيل تقتل لاعب كرة قدم فلسطينيا.. والاتحاد يدين

Mourners carry the body of Palestinian Mohammed Abu Hashash, who was shot dead during clashes with Israeli forces the day before, during his funeral on August 17, 2016 in the al-Fawwar Palestinian refugee camp, south of the West Bank city of Hebron. The Palestinian health ministry said on August 16, 2016 that Mohammed Abu Hashash, 17, died after he was shot in the chest during clashes with Israeli forces conducting searches in the Fawwar camp. At least 25 other Palestinians were wounded in the clashes, Red Crescent medics said. The Israeli military did not confirm or deny casualties during the operation, which a spokeswoman said aimed to "uncover weaponry" in the camp. / AFP / HAZEM BADER        (Photo credit should read HAZEM BADER/AFP/Getty Images)

أوضح الاتحاد الفلسطيني لكرة القدم، أن الجيش الإسرائيلي قتل لاعبا مسجلا رسميا في الاتحاد، خلال مواجهات وقعت في الضفة الغربية ليلة الثلاثاء. ونعى الاتحاد اللاعب محمد أبو هشهش (17عاما)، لاعب نادي مركز شباب الفوار الرياضي.

وذكر الاتحاد في بيان وصلت “أن أبو هشهش هو  لاعب أساسي في فريق الفوار، وقد تعرض لإصابة بالرصاص الحي في الصدر من جراء إطلاق قوات الاحتلال النار عليه بشكل مباشر، مساء الثلاثاء، خلال عودته من التدريبات إلى منزله، في مخيم الفوار جنوب الخليل”.

ونقل البيان عن رئيس الاتحاد جبريل الرجوب قوله “إن تصفية الجيش الإسرائيلي للاعب في طريق عودته إلى منزله تشكل جريمة لا يمكن للمؤسسة الرياضية الدولية السكوت عنها وإغفالها”، وفق ما ذكرت “فرانس برس”.

وكان الجيش الإسرائيلي اقتحم مخيم الفوار ليلة الثلاثاء بأعداد كبيرة من الجنود. ووقعت مواجهات عنيفة بين الجيش الإسرائيلي وشبان من المخيم، مما أدى إلى إصابة العشرات من الشبان بجراح مختلفة ومقتل الشاب أبو هشهش.

المصدر

اترك رد