ارتفاع النفط لليوم الخامس مع هبوط الدولار

LEUNA, GERMANY - JANUARY 10: Pipelines are seen at the TOTAL oil refinery on January 10, 2007 in Leuna, Germany. Crude oil from Russia has stopped flowing to the PCK refinery since 6:00 AM January 8 due to a row between Russia and Belarus over how much Belarus should pay for Russian oil. Initial reports claimed Belarus had turned off the flow of crude oil through the "Druzhba" pipeline as a means to negotiate a better price. German oil reserves are still substantial, though Chancellor Angela Merkel announced her country must not depend too much on one source for its energy needs. (Photo by Katja Buchholz/Getty Images)

امتد صعود أسعار النفط الخام لليوم الخامس على التوالي، الأربعاء، مدعومة بهبوط الدولار وانخفاض غير متوقع في مخزونات الخام والبنزين الأميركية، لكن المتعاملين قالوا إن الصعود قد لا يستمر مشيرين إلى زيادة الإنتاج السعودي وعوامل فنية.

وارتفعت أسعار النفط في العقود الآجلة بنحو 13 في المئة، منذ الخميس، بعدما زادت السعودية التكهنات بأن منظمة أوبك مستعدة للتوصل إلى اتفاق لتجميد الإنتاج مع المنتجين من خارج المنظمة.

وصعدت العقود الآجلة لبرنت 62 سنتا أو 1.3 في المئة عند التسوية إلى 49.85 دولار للبرميل، بعدما لامست أعلى مستوى في 5 أسابيع 49.93 دولار للبرميل.

كما زادت العقود الآجلة للنفط الأميركي 21 سنتا أو 0.5 في المئة عند التسوية إلى 46.79 دولار للبرميل.

اترك رد